TAK, chcę otrzymywać bezpłatnie informacje o nowościach w serwisie Uniwersytet.pl

cele szkoleń

Na sukces w zarządzaniu organizacją wpływa zwykle wiele czynników, coraz powszechniej jednak za najważniejszy z nich uważa się elastyczność firmy, rozumianą jako gotowość do nieustannego dostosowywania się do zmieniającej się sytuacji.

Na rynku konkurencyjnym zmiany są nieuniknione. Dotyczą one zarówno stosowanych technologii, jak i potencjału ludzkiego. Zdolność do adaptacji przesądza dzi nie tylko o tym, czy przedsiębiorstwo jest konkurencyjne, ale i o tym, czy w ogóle ma szansę przetrwania.

Opracowanie systemu przekazywania nowej niezbędnej wiedzy jest więc jednym z celów działania działów personalnych. Zarządzanie w tym zakresie odgrywa ważną rolę w wyznaczaniu kierunków rozwoju potencjału pracowników, a szkolenia skutecznie ułatwiają wprowadzanie wszelkich zmian.

Kształcenie i rozwój personelu są coraz bardziej doceniane przez nowoczesne przedsiębiorstwa, zwłaszcza te, które realizują politykę kapitału ludzkiego. Proces kształcenia i rozwoju postrzegają one jako ważną inwestycję, bodziec i jedno z podstawowych narzędzi poprawy produktywności.

 

© 2004 Tomasz Horoszkiewicz